Discuţie şi prezentare rezultate workshop

Discuţie publică: miercuri, 2 noiembrie, ora 19:00
Perioadă vizitare: 3–4 noiembrie 2016, ora 19:00

Participanți: Vlad Albu, Irina Bolboceanu, Carmen Casiuc,
Alexandra Domițian, Dragoș-Mădălin Popa, Ana-Maria Preduț

Workshop inițiat de: Mona Vătămanu și Florin Tudor

În perioada iunie-noiembrie 2016 Salonul de proiecte a organizat un workshop de analiză critică a unor monumente de for public din București. Pornind din inițiativa artiștilor Mona Vătămanu și Florin Tudor, workshop-ul s-a adresat unui grup de studenți de la Universitatea Națională de Arte din București. Studenții de la Facultatea de Istoria și Teoria Artei au cercetat cadrul istoric, legal, procedural prin care monumentele publice au fost ridicate, iar studenții de la Departamentul Foto-Video s-au axat pe documentarea vizuală, contribuind în același timp la procesul de cercetare. În felul acesta, tinerii cercetători și viitorii artiști și-au dezvoltat nu doar capacitățile analitice, fiind atenți la relevanța monumentelor în spațiul public, ci au fost îndemnați să devină locuitori activi și implicați în viața orașului.

La prima întâlnire s-a propus o metodologie de lucru în urma căreia s-au stabilit direcțiile de explorat în cadrul cercetării și s-au format grupe de lucru ce au investigat diverse monumente contemporane ridicate în București, dintr-o selecție sugerată. Cercetarea istorică și documentarea pe teren a monumentelor au constituit subiectul unor întâlniri bilunare, iar evenimentul de față sintetizează rezultatele cercetării sub forma unei expoziții de scurtă durată și a unei discuții publice cu participanții. Departe de a-și propune să ofere o perspectivă exhaustivă asupra acestui subiect, contribuțiile trebuie citite ca un demers in progress care poate fi continuat și extins pe măsură ce interesul pentru chestionarea modului de configurare a spațiului public și a alocărilor bugetare în domeniul culturii devine din ce în ce mai presant.

h

https://salonuldeproiecte.ro/files/gimgs/th-137_1_ O analiza critica a unor monumente de for public din Bucuresti.jpg
https://salonuldeproiecte.ro/files/gimgs/th-137_2_ O analiza critica a unor monumente de for public din Bucuresti.jpg