Într-o perioadă în care o parte semnificativă a societății românești a ajuns să perceapă arta vizuală (dacă o percepe în vreun fel) exclusiv ca pe un produs de piață, când instituții cu un important rol cultural și educațional își dau girul în susținerea unor târguri de artă unde stridența promovării, confuzia registrelor, validarea unor false repere și instrumentalizarea artei în scop comercial sunt afirmate fără echivoc, într-un astfel de context, așadar, arta contemporană care mizează pe reflecție critică, care reclamă o dimensiune educațională, care e deliberat non-spectaculoasă, care preferă să chestioneze și să se îndoiască, este forțată să își forjeze un loc marginal, construindu-și o identitate separată de retorica dăunătoare care acaparează spațiul public. Din păcate, chiar și în această nișă a artei contemporane, discursul este de multe ori simplificator și spectacularizat, performanța institutională fiind astăzi evaluată în funcție de numărul de vizitatori, sau oportunist și calculat, mizându-se pe imaginea instituției în plan internațional, toate acestea în detrimentul producției de conținut și construirii unei relații reale cu publicul și scena artistică locală. În această perioadă a anului, evenimente ca
Art Safari, Nopțile Galeriilor/Muzeelor sau
Bienala București ne-au forțat din nou să reevaluăm contextul local în care ne desfășurăm activitatea și să reafirmăm, prin această expoziție, angajamentul
Salonului de proiecte în susținerea producției artistice critice a scenei locale.
În intervalul desfășurării expoziției, duo-ul artistic
Little Warsaw va susține o prezentare a practicii sale artistice iar
Veda Popovici va organiza o discuție cu public care va fi acompaniată de un reader ce va conține diverse mărturii, studii și strategii legate de tema migrației. Datele și detaliile evenimentelor vor fi anunțate ulterior.