BOX WITH THE SOUND
OF ITS OWN MAKING
EPISODUL II
22.11.-03.12.2017




Programul deschiderii:
22 noiembrie, 18.00 – 23.00

18.00: Introducere de Mihnea Mircan

18.15 – 19.30: The Girl Who Never Was,
lecture-performance de Erik Bünger

20.00 – 22.00: Proiecția celui de-al doilea episod din programul de filme > Anja Kirschner & David Panos, Ultimate Substance / Phillip Warnell, Ming of Harlem (fragment) / Sarah Browne, Report to an Academy / Fabien Giraud & Raphaël Siboni, The Unmanned – 1834 – Mass Memory / Anri Sala, Long Sorrow / Simon Dybbroe Møller, The Plain

22.00 – 23.00: Drinks




Cel de-al doilea episod al proiectului Box with the Sound of Its Own Making debutează pe 22 noiembrie cu lecture-performance-ul artistului suedez Erik Bünger. Intitulată The Girl Who Never Was, prezentarea urmărește câteva dintre firele narative și conceptuale anunțate în A Lecture on Schizophonia, filmul lui Bünger inclus în primul episod al selecției video, care poate fi vizionat până pe 19 noiembrie. The Girl Who Never Was pornește de la descoperirea, în 2008, a „primei voci înregistrate”: captura, acum 148 de ani, a vocii unei fete care intonează cântecul de leagăn Au clair de la lune. Un an mai târziu, un alt cercetător a modificat viteza de redare a înregistrării și a stabilit că vocea aparține de fapt unui bărbat. Aceleași note sunt cântate de computerul HAL 9000 în versiunea franceză a filmului lui Stanley Kubrick 2001 - A Space Odyssey, reproducând întocmai glissando-ul din cântectul fetiței „descoperite” în prima înregistrare: o voce înaltă, care revine insistent, și încetinește apoi într-o intonație adâncă, stinsă. Prezentarea lui Erik Bünger face un ocol prin istorie, urmărind rezonanțele acelei voci, ecourile ei îndreptate către trecut și viitor.

A doua parte a programului de filme, care va fi prezentată pâna pe 3 decembrie, include șase lucrări video – studii de caz al căror numitor comun este ideea de limită. Figuri și crize ale limitei apar între materialitate și sfera operațiunilor abstracte, între realități politice și mitologiile care fondează comunități ideologice, între limbajul uman și cel animal, sau între diferitele planuri ale experienței prilejuite de artă, imaginată de discursul critic ca un prag al transcendenței ori sublimării. Anja Kirschner și David Panos reformulează criza prin care trece Grecia ca pe un raport polemic între întunericul minei unde muncesc sclavi reali și corespondentul său alegoric, populat de avataruri metaforice, din povestea lui Platon despre emanciparea spirituală. Sarah Browne (al cărei lecture-performance va inaugura al treilea episod al proiectului, pe 6 decembrie) și Phillip Warnell cartografiază distanțele dintre voci umane, animale și robotice, iar această separație apare ca o barieră flexibilă, prin care prezența animalului se poate substitui celei umane și îi poate traduce, în alt cod, mișcările sau scopurile. Fabien Giraud și Raphaël Siboni revizitează scena protestelor de la Lyon din 1834, împotriva introducerii războiului de țesut mecanic în manufacturile Jacquard; Anri Sala dislocă protagonistul filmului său în relație cu un tip de arhitectură pentru care dislocarea pare să fie un principiu constructiv, iar Simon Dybbroe Møller țese o poveste care șterge demarcațiile dintre realitatea materială a pânzei pictorului și cea a ecranului pe care este proiectat acest film.

Mai multe detalii despre expoziție, despre primul episod al programului de filme și despre lecture-performance-ul lui Ho Rui An aici

Ultimul episod ale programului de filme va debuta pe 6 decembrie cu un lecture-performance de Sarah Browne.

Imagine: Erik Bünger, The Girl Who Never Was (photo: Bartosz-Górka)

-----

Box with the Sound of Its Own Making

Lucrări de: Geert Goiris, Susanne Kriemann, Fabio Mauri, Philip Metten, Phillip Warnell

Lecture-performances: Sarah Browne, Erik Bünger, Ho Rui An

Filme de: Lawrence Abu Hamdan, Sarah Browne, Erik Bünger, Pauline Curnier Jardin, Josef Dabernig, Simon Dybbroe Møller, Fabien Giraud & Raphaël Siboni, Anja Kirschner & David Panos, Daria Martin, Laure Prouvost, Anri Sala, Daniel Steegmann Mangrané, Phillip Warnell, Bedwyr Williams, John Williamson

Curator: Mihnea Mircan

8 noiembrie 2017 – 28 ianuarie 2018








h
h