BOX WITH THE SOUND
OF ITS OWN MAKING
EPISODUL III
06.12.-17.12.2017




Programul deschiderii:
6 decembrie, 18.30 – 23.00

18.30: Introducere de Mihnea Mircan

18.45 – 19.30: speaking as a woman as a dog,
lecture-performance de Sarah Browne
20.00 – 22.00: Proiecția celui de-al treilea episod din programul de filme > Simon Dybbroe Møller, Animate V / Lawrence Abu Hamdan, Rubber Coated Steel / Bedwyr Williams, Hotel 70° / Fabien Giraud & Raphaël Siboni, The Unmanned – 1759 – Mille Trois Cens Quarante Huyt / Bedwyr Williams, Flexure / Laure Prouvost, Lick in the Past / Pauline Curnier Jardin, Explosion Ma Baby

22.00 – 23.00: Drinks




Cel de-al treilea episod al proiectului debutează pe 6 decembrie cu lecture-performance-ul artistei irlandeze Sarah Browne, al cărei film Report to an Academy a fost inclus în cel de-al doilea segment al selecției video, ce poate fi vizionat până pe 3 decembrie. Intitulată speaking as a woman as a dog, prezentarea se oprește asupra unor intersecții problematice între dreptul de a vorbi și normele mediilor legale ori medicale. Un punct de pornire semnificativ în această investigație este un caz de calomnie, judecat în Anglia la începutul secolului XX, în care doi tineri fiziologi suedezi, care militau împotriva vivisecției, s-au confruntat cu interesele establishment-ului medical local. Alegând episoade aflate la periferia istoriei, Browne pune în evidență afinități care se pot naște între corpuri mute sau reduse la tăcere.

Ultimul segment din selecția de filme include șapte studii de caz în care noțiunea de rezonanță joacă un rol important. Filmele fac vizibile (și audibile) camere de rezonanță reale sau simbolice, ale căror separații externe sau pliuri interioare produc reverberații și aplică posibilități conținute în titlul proiectului la diverse sfere ale experienței ori interpretării. Acustice sau metaforice, aceste ecouri se aud din „cutii” precum o mașină sau o încăpere, reproduc tensiunea dintre cei care le locuiesc ori utilizează și formele ori preceptele de design și arhitectură pe care aceste vehicule sau locuri le construiesc. Alte ecouri vin din spații delimitate de teoria și practica unei discipline, de ritualuri sau de mitologii pop. Simon Dybbroe Møller folosește un întreg repertoriu de tropi din discursul publicitar, care se acumulează într-o descriere poetic contradictorie a aceluiași obiect; Lawrence Abu Hamdan pune în scenă o investigație criminalistică a sunetului gloanțelor oarbe în incinta apăsătoare a unui poligon de tir; cele două filme ale lui Bedwyr Williams sunt fabule despre corpuri incapabile să se adapteze unor arhitecturi idiosincratice sau neplăcerilor, prezentate hiberbolic, ale traiului în comun; Laure Prouvost distribuie adolescenți din Los Angeles în roluri al căror discurs e impregnat de atmosfera orașului holywoodian, astfel încât fragmentele autobiografice par întrerupte de vocea metamorfică a orașului, de aluzii la dorințe transgresive și un id impersonal.

Imagine: P. Bedford, Royal Veterinary College, prin amabilitatea Wellcome Trust

Mai multe detalii despre expoziție, despre primul episod al programului de filme și despre lecture-performance-ul lui Ho Rui An aici

Mai multe detalii despre despre al doilea episod al programului de filme și despre lecture-performance-ul lui Erik Bünger aici


-----

Box with the Sound of Its Own Making

Lucrări de: Geert Goiris, Susanne Kriemann, Fabio Mauri, Philip Metten, Phillip Warnell

Lecture-performances: Sarah Browne, Erik Bünger, Ho Rui An

Filme de: Lawrence Abu Hamdan, Sarah Browne, Erik Bünger, Pauline Curnier Jardin, Josef Dabernig, Simon Dybbroe Møller, Fabien Giraud & Raphaël Siboni, Anja Kirschner & David Panos, Daria Martin, Laure Prouvost, Anri Sala, Daniel Steegmann Mangrané, Phillip Warnell, Bedwyr Williams, John Williamson

Curator: Mihnea Mircan

8 noiembrie 2017 – 28 ianuarie 2018








h
h