Talk:

Cosmin Costinaș (HK)
11 mai 2015






Prezentarea se va concentra pe proiectele recente ale curatorului de la Para Site, pe felul în care instituția se poziționează în tensionatul context politic, cultural și identitar al Hong Kong-ului, precum și în procesele recente de rescriere a unor istorii ale artei din perspective non-occidentale. O atenție deosebită va fi acordată expozițiilor itinerante "Taiping Tianguo, A History of Possible Encounters: Ai Weiwei, Frog King Kwok, Tehching Hsieh, and Martin Wong in New York" și "A Journal of the Plague Year". "Taiping Tianguo: A History of Possible Encounters" (curată împreună cu Doryun Chong) a fost prilejuită de câteva întrebări: Cum au ajuns Ai Weiwei, Frog King Kwok, Tehching Hsieh și Martin Wong - patru artiști cu origini chineze, provenind din colțuri diferite ale lumii - în New York-ul anilor optzeci, clocotind de mișcări sociale și activitate artistică și pregătindu-se să-și încheie poziția dominantă în lumea artei? S-au cunoscut între ei? Ce putem învăța prin această alăturare despre acele locuri și timpuri de cumpănă pentru istoria artei recente și despre practicile altfel divergente ale acestor figuri binecunoscute? "A Journal of the Plague Year" (curată împreună cu Inti Guerrero) este un eseu expozițional care analizează critic politici ale fricii și imaginării istorice și contemporane legate de boală și de spectrul contaminării în societate și cultură. Bazată pe istoria epidemica a Hong Kong-ului (cel mai recent episod fiind criză SARS din 2003, simultană cu moartea tragică a personalității pop pan-asiatice Leslie Cheung), expoziția discută diferitele percepții ale ideii de contagiunie și câteva implicații concrete în istorii, mituri și angoase legate de coagularea unor comunități politice și, respectiv, excluderea altor grupuri, în diverse zone geografice.

Cosmin Costinaș (n. 1982, Satu Mare) este directorul Para Site, Hong Kong (din septembrie 2011). În trecut, a fost curatorul BAK, basis voor actuele kunst, Utrecht (2008-2011) și editorul documenta 12 Magazines, Kassel/Vienna (2005-2007). Costinaș a fost unul dintre curatorii celei de-a X-a ediții a bienalei de la Shanghai, intitulată "The Social Factory" (2014-2015) și a primei ediții a Ural Industrial Biennial, "Shockworkers of the Mobile Image", Ekaterinburg (2010). La Para Site, Costinaș a inițiat și condus relocarea instituțională într-un sediu nou și a conceput: "Sheela Gowda" (2015); "A Hundred Years of Shame - Songs of Resistance and Scenarios for Chinese Nations" (împreună cu Anthony Yung, 2015); "Islands off the Shores of Asia" (împreună cu Inti Guerrero, 2014); "Ten Million Rooms of Yearning, Sex în Hong Kong" (împreună cu Chantal Wong, 2014); conferința "Is the Living Body the Last Thing Left Alive? The new performance turn, its histories and its institutions" (împreună cu Ana Janevski, 2014); "Golden Heights Estate" (împreună cu Qinyi Lim și What, How & for Whom/WHW, 2014); "Great Crescent: Art and Agitation in the 1960 - Japan, South Korea, and Taiwan" (împreună cu Doryun Chong și Lesley Ma, 2013-2014, itinerată în 2015 la Muzeul de Artă Mori, Tokyo); "A Journal of the Plague Year. Fear, Ghosts, Rebels. SARS, Leslie and the Hong Kong Story" (împreună cu Inti Guerrero, 2013, itinerată în 2014 și 2015 la The Cube, Taipei; Centrul de Artă Arko, Seul; Fundația de Artă Kadist și The Lab, San Francisco); "It May Be That Beauty Has Strengthened Our Resolve" (2013); "About Films. Deimantas Narkevicius" (2012); "Taiping Tianguo: A History of Possible Encounters" (împreună cu Doryun Chong, 2012, itinerată în 2013 și 2014 la SALT Beyoglu, Istanbul; Muzeul NUS, Singapore; e-flux, New York); "rites, thoughts, notes, sparks, swings, strikes. a hong kong spring" (împreună cu Venus Lau, 2012); "Two Thousand Eleven" (2011). La BAK, a realizat "Spacecraft Icarus 13. Narratives of Progress from Elsewhere" (2011); "In the Middle of Things. Olga Chernysheva" (2011); "I, the Undersigned. Rabih Mroue" (2010, itinerată în 2011 la Iniva - Institutul de arte vizuale internaționale, Londra; Lunds Konsthall, Lund; Tranzit Display, Praga; și Württembergischer Kunstverein Stuttgart); "Expo Zero" (de Boris Charmatz, 2010); primul congres "Former West" (împreună cu Maria Hlavajova, 2009) și "Surplus Value. Mona Vătămanu și Florin Tudor" (2009). Printre alte proiecte curatoriale ale sale se numără: "Dance-Guerre" (împreună cu Bojana Cvejić), Muzeul dansului, Centrul Național Coregrafic din Rennes și Bretania, Rennes (2013); "After the Final Simplification of Ruins. Forms of Historiography in Given Places", Centrul Cultural Montehermoso, Vitoria-Gasteiz (2009) și "Like an Attali Report, but different. On Fiction and Political Imagination", Fundația de Artă Kadist, Paris (2008) etc. Costinaș este coautorul romanului Philip (2007) și editorul mai multor cărți și publicații. Contribuie regulat la numeroase reviste, cărți și cataloage în mai multe părți ale lumii. A conferențiat și predat la diferite universități și școli de artă din Europa și Asia. Costinaș locuiește la Hong Kong.

https://www.facebook.com/events/885997584795129/






cosmin costinas

h

h

h

h