OPEN CALLS 2011-2016




Decembrie 2016

Publicată de Salonul de proiecte
200 pagini
Format 20x30cm, Hardcover
ISBN 978-973-0-22732-1


Editat de Salonul de proiecte
Concept publicație: Alexandra Croitoru,
Magda Radu, Ștefan Sava
Editor: Alexandra Croitoru
Asistent editor: Cătălina Bolozan
Autori texte: Magda Radu, Jelena Vesić,
Diana Ursan


Design: Raymond Bobar
Hârtie: Arctic Volume Ivory, Munken Lynx Rough
Producție: Fabrik
Tiraj: 600

Disponibilă în librariile
Anthony Frost si P U N C H


Artiști:
Marina Albu, Luminița Apostu, Apparatus 22, Maria Baroncea, Vlad Basalici, Dragoș Bădiță, Biroul de Cercetări Melodramatice / The Bureau of Melodramatic Research, Alexandra Bodea, Mihuț Boșcu Kafchin, Răzvan Botiș, Lucian Bran, Cristina Amelia Cândea, Simion Cernica, Andreea Ciobîcă, Claudiu Cobilanschi, Irina Costache, Larisa David, Andrei Dinu, Daniel Djamo, Ion Dumitrescu, Paul Dunca, Alexandru Fifea, Tatiana Fiodorova, Florin Flueraș, Irina Gheorghe, Bogdan Gîrbovan, Mihai Iepure-Górski, Simina Guga, Cătălin Ilie, Mădălina Lazăr, Mihai Lukacs, Mihaela Michailov, Olivia Mihălțianu, Szilárd Miklós, Mixer, Ivana Mladenovic, Monotremu, Alexandru Niculescu, Daniela Pălimariu, Ioana Păun, Allison Peacock, [Perplex], Alexandra Pirici, Alina Popa, Raluca Popa, Sorin Popescu, Veda Popovici, Flaviu Rogojan, Cătălin Rulea, Ștefan Sava, David Schwartz, Sillyconductor, Soyons Impossibles, Zamir Suleymanov, Ștefan Tiron, Iulia Toma

Volumul de față condensează activitatea derulată prin programul curatorial Salonul de proiecte timp de cinci ani, având ca misiune încurajarea producției de artă contemporană tânără din România și Republica Moldova. Publicația reprezintă astfel o colecție importantă de lucrări expuse de-a lungul timpului în cele opt expoziții rezultate în urma apelurilor anuale de proiecte și, totodată, o arhivă relevantă pentru istoria recentă a artei românești și o platformă utilă unor proiecte viitoare de cercetare.

Proiect editorial co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Această publicație a fost realizată cu sprijinul Fundației ERSTE.

h

h

h

h

h

h

h

h





Alexandra Croitoru: Brâncuși. O viață veșnică / Brancusi. An Afterlife




Introducere de Cristian Nae
Decembrie 2015

Ediție în română
Co-publicată de Salonul de proiecte
& Editura IDEA Cluj
260 pagini
160x230mm, Softcover
ISBN 978-606-8265-35-3


Ediție în engleză
Co-publicată de Salonul de proiecte
& Archive Books Berlin
272 pagini
160x230mm, Softcover
ISBN 978-3-943620-40-5


Disponibilă în rețelele de distribuție IDEA & Archive Books și în libraria Anthony Frost / București, Calea Victoriei 45, Sector 1.


Cercetarea Alexandrei Croitoru reflectă o impresionantă investigație specifică studiilor culturale, în care elementul central îl constituie construirea socială a „mitului” lui Brâncuși, precum și procesele prin intermediul cărora acest mit este reprodus și conservat în cultura populară din România. Mitul este înțeles aici drept o construcție ideologică naturalizată, care ajunge să se identifice, în cele din urmă, cu o supra-structură identitară de ordin național. În cadrul acestei cercetări, artista trasează genealogia mai multor mecanisme culturale care au contribuit la mediatizarea operei și numelui lui Constantin Brâncuși atât în sfera artei, cât și în afara sa, elementul comun al acestor discursuri fiind fără îndoială, ficțiunea – acea construcție narativă fundamentală pentru definirea națiunii drept o comunitate imaginată și imaginară. (Cristian Nae)

Alexandra Croitoru (n. 1975) trăiește și lucrează în București. Începând cu anul 1999 predă în cadrul departamentului Foto-Video al Universității Naționale de Arte București. Din 2011 este co-curator al Salonului de proiecte București. Proiectele sale artistice au fost prezentate în diverse expoziții organizate de instituții prestigioase din România și Europa. În 2014 primește, în cadrul UNArte București, titlul de Doctor pentru o teză centrată pe „naționalizarea” lui Brâncuși în România, cercetare ce stă la baza publicației de față și a proiectelor expoziționale realizate în 2015 în conjuncție cu aceasta – Fiii și fiicele lui Brâncuși. O intrigă de familie – Actul I la Galeria Plan B Cluj și Actul II organizat de Salonul de proiecte în cadrul Timișoara Art Encounters.

h






Dear Money




Editat de Salonul de proiecte
Decembrie 2014
Română/Engleză
180 pagini
150x232mm, Softcover
ISBN 978-973-0-17836-4

Cumpără

Detalii despre proiect





h

h

h




h

h

h





Ioana Nemeș: Sometimes we shouldn't pretend everything is OK



Insert in IDEA artă + societate #43, 2013
Editat de Salonul de proiecte
Iunie 2013
Română/Engleză
60x75 cm, postere tri fold

Cumpără

Detalii expoziție





h

h




h

h





Geta Brătescu: Atelierele Artistului



Editat de Salonul de proiecte
Decembrie 2012
Română/Engleză
77 pagini
16.5 x 11.5 cm
Softcover

OUT OF PRINT

Detalii expoziție





h

h



h

h